כיצד להימנע מכפל ביטוחי?

על פי הערכות, כ- 85% מהציבור סובל מתופעת כפל ביטוחי. מדובר על נתון מקומם, הרי בחישוב פשוט כמעט כל אחד מאיתנו משלם פעמיים ואפילו שלוש על אותה פוליסה. בואו נראה באילו ביטוחים הכפל נפוץ יותר? למה זה קורה? וכיצד ניתן להימנע מכפל ביטוחי.

כיצד להימנע מכפל ביטוחי?

על פי הערכות, כ- 85% מהציבור סובל מתופעת כפל ביטוחי. מדובר על נתון מקומם, הרי בחישוב פשוט כמעט כל אחד מאיתנו משלם פעמיים ואפילו שלוש על אותה פוליסה. בואו נראה באילו ביטוחים הכפל נפוץ יותר? למה זה קורה? וכיצד ניתן להימנע מכפל ביטוחי.

עושים סדר:

לעיתים מרוב עצים לא רואים יער, כן זהו ציטוט מדויק, הרי מרוב תשלום בכרטיס האשראי והורדות בתלוש השכר, לא תמיד אנו יודעים על מה באמת אנחנו משלמים. חשוב להבין שכפל ביטוחי הוא הפסד כפול למבוטח. אומנם אנו משלמים על אותה פוליסה פעמיים, אך אין זה אומר שבשעת תביעה נקבל פיצוי כפול מחברות הביטוח, כלומר מדובר על הפסד כפול, גם בתשלום החודשי וגם בפיצוי. בחישוב פשוט, אנחנו משלמים כפול ובמקרה של תביעת ביטוח נקבל פיצוי רק ממקור אחד בלבד.

למה תופעת כפל ביטוחי נפוצה כל כך?

במשך השנים אנו רוכשים עוד ועוד ביטוחים, הרי למה שנסרב לביטוח שאמור להוות עוגן כלכלי ולתת לנו פיצוי כספי במקרה של מחלה, גילוי מחלה או ביטוח תאונות אישיות המעניק לנו פיצוי כספי במקרה של תאונה. יתכן שאנו משלמים על ביטוח פרטי, ומנגד מקבלים את אותו הביטוח בדיוק במקום העבודה או דרך קולקטיב של בן או בת הזוג. מקרה נוסף הוא כאשר סוכני מכירות מתקשרים אלינו ומציעים לרכוש ביטוח דרך הטלפון. מן הסתם סוכן מכירות אינו סוכן ביטוח, הוא מעוניין למכור ולא טורח לבדוק האם הביטוח או הכיסוי הנמכר כבר קיים.

התחומים בהם כפל ביטוחי נפוץ

כפל ביטוחי נפוץ בעיקר בביטוחי בריאות וחיים, אך לעיתים גם בביטוחי סיעוד ובביטוח מנהלים. כך למשל בביטוח בריאות אזרחים משלמים מס בריאות עבור ביטוח בריאות ממלכתי, וגם דרך שב"ן (ביטוח משלים של קופות חולים) וגם ביטוח פרטי. במקרה זה  יש צורך לבדוק האם ישנם כיסויים זהים. עוד מקרה נפוץ הוא כאשר קיים ביטוח בריאות או חיים דרך מקום העבודה או דרך קולקטיב, וגם ביטוח בריאות פרטי.

עושים סדר: איך מונעים כפל ביטוחי?

כדי להימנע מתופעת כפל ביטוחי עלינו לבדוק את תיק הביטוח בכל תקופה מסוימת. ידוע כי רשות שוק ההון והביטוח השיקה את "הר הביטוח" המאפשר לקבל את רשימת הביטוחים הקיימים ללא עלות כספית, אולם לא תמיד המידע ברור לאזרח הפשוט, ולא תמיד ניתן לבחון האם הכיסויים באמת זהים זה לזה. לדוגמה, יתכן כי קיימים כיסויים זהים הנמצאים תחת פוליסות שונות כמו ביטוח אובדן כושר עבודה הנמצא תחת ביטוח מנהלים פרטי, ייתכן כי דרך מקום העבודה הנכם מקבלים כיסוי זהה.

זו הסיבה שמומלץ לבדוק את התיק הביטוחי על ידי סוכן ביטוח מיומן שיוכל לבצע מיפוי לפוליסות הקיימות, לבחון היטב את הכיסויים ולבדוק האם קיים כפל ביטוחי. סוכן יוכל להציע אלטרנטיבות טובות יותר, לסייע לכם לקבל החלטה איזו פוליסה להשאיר ואולי גם לסייע לכם לעבור לפוליסות רווחיות ומקיפות יותר.

לבדיקת כפל ביטוחי עם המומחים של אלפאביט, התקשרו אלינו עוד היום ותוכלו לחסוך בעלויות הביטוח >>>

# כפל ביטוח # בדיקת תיק ביטוח # הר הביטוח # בדיקת ביטוחים # איתור ביטוחים #

לבדיקת מקיפה, פנו אלינו עוד היום: