כל השלבים להחזרי מס?

אין זה סוד שאנחנו הישראלים לא אוהבים לצאת פראיירים, ולכן לא פלא שרבים מגישים בקשות להחזרי מס דרך חברות פרטיות המייעלות את התהליך.

כל השלבים להחזרי מס?

אין זה סוד שאנחנו הישראלים לא אוהבים לצאת פראיירים, ולכן לא פלא שרבים מגישים בקשות להחזרי מס דרך חברות פרטיות המייעלות את התהליך.

איך מקבלים החזרי מס?

אין זה סוד שאנחנו הישראלים לא אוהבים לצאת פראיירים, ולכן לא פלא שרבים מגישים בקשות להחזרי מס דרך חברות פרטיות המייעלות את התהליך. רק נציין כי קיימים מיליארדי שקלים השייכים לשכירים ועצמאים, ולכן אם גם אתם לא בדקתם זכאות לאחרונה, מומלץ לבדוק עוד היום.

החזרי מס הוא תחום מדובר מאוד בשנים האחרונות, במיוחד בערבי שישי ובמפגשים חברתיים. אולם, מסתבר שעדיין אנשים רבים מעט חוששים לפנות בבקשה להחזר מס, ייתכן כי צמד המילים 'מס הכנסה' מרתיע אותם, או פשוט 'לא מגיעים לזה'. אז לגבי החשש, אפשר לנפץ אותו באופן מיידי, כיוון שמי שמתנהל בצורה שקופה מול מס הכנסה לא צריך לחשוש כלל.

רגע, איך זה קורה שמגיע לכל כך הרבה ישראלים החזר מס?

במשך השנים אנו משלמים מיסים רבים אותם אנו רואים כשורה בתלוש השכר, או כדרישה לתשלום מרואה החשבון במקרה של עצמאיים. אולם, חשוב להבין כי את חישוב המס מבצעות מערכות, ולא פעם נופלות טעויות שונות, אי עדכון פרטים אישיים שבגינם מקבלים נקודות זיכוי, טעות בחישובים בשל סכומי שכר לא זהים ועוד. למעשה, החזר מס נוצר בשל מס עודף ששולם, ולכן ניתן לדרוש את החזר זה 6 שנים לאחור.

רק נציין שאי עדכון פרטים אישיים מצד העובדים הוא מצב שכיח מאוד ויוצר תשלום מס עודף שניתן לקבלו בחזרה. כך למשל שינוי הפרטים האישיים שיכול העובד לקבל נקודות מס שיפחיתו את תשלום המיסים כמו לידת ילד, יציאה לחופשת לידה, פיטורין ממקום העבודה, הורים לילדים בעל לקויות למידה, גירושין, נישואין ועוד. חשוב לדעת שפעמים רבות עובדים אכן דווחו על שינויים אלה על מנת לקבל נקודות זיכוי, אך משום מה הדיווח 'נפל בין הכיסאות' ולא עודכן במערכת, מה שגם גרם לתשלום מס עודף.

איך מקבלים החזר מס?

ישנן שתי דרכים נפוצות לקבל החזר מס, אחת מהן היא באופן עצמאי על ידי הגשת הטפסים לאתר של רשות המיסים, והאופציה השנייה היא על ידי חברה מקצועית שתעניק ליווי אישי ותבצע בדיקה מקיפה על מנת לוודא שקיים החזר מס. בנוסף, החברה תעשה עבורכם את כל הדרוש מבחינת הגשת הטפסים, הבאת מסמכים שונים ותילחם עבורכם עד לקבלת ההחזר. תמורת השירות, חברות גובות עמלה, כלומר אחוזים מסוימים מההחזר.

אילו מסמכים דרושים לתהליך החזר מס?

  • אישורים על ההכנסות ותלושי שכר של 6 השנים האחרונות. במקרה של זוגות נשואים, יש צורך בהגשת ההכנסות גם של בן הזוג.
  • טופסי 106, 806 (857). במקרה של עובד פוטר או התפטר מעבודתו בשנת המס מעבודתו, עליו ולהגיש טופס 161.
  • אישור על תקבולים מביטוח לאומי במידה ויש כמו דמי אבטלה, דמי לידה, תגמולי מילואים ועוד.
  • טופס 867 מהבנק המסכם רווחים שונים על חסכונות ו/או סיכום רווחים מניירות ערך.
  • קבלות על תרומות במהלך שנות המס (לעצמאיים).
  • אישורים על זכאיות שונות להטבות מס כמו אישור על לימודים, תעודת נכה, תעודת עולה חדש, תעודת שחרור מהצבא ועוד.
  • מלבד זאת יש למלא בקשה לקבלת החזר מס.

עדיין לא בדקתם זכאות להחזר מס? פנו למומחים של אלפאביט עוד היום >>

לבדיקת מקיפה, פנו אלינו עוד היום: